Een paar 'rustige' dagen. - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu Een paar 'rustige' dagen. - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu

Een paar 'rustige' dagen.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Conny

26 Juli 2007 | Barbados, Bridgetown

Gezellig Karen uit Canada was er voor een bruiloft van goede vrienden alhier. Die rustige dagen moeten jullie maar met een heel pak zout nemen. Ik zal de laatste 2 (zondag en maandag) uitgebreid behandelen.

Zondag ochtend nog geen Karen zoals verwacht want de bruiloft was zaterdag en ze zou na al dat gefeest pas na de koffie verschijnen. Er is een afspraak met de naaister gemaakt voor de nieuwe gordijnen om 15.00 uur dus tijd genoeg om ’s morgens aan de slag te gaan de keukenkast deurtjes alvast samen te schuren (helaas met de hand). Dit is een zweterig gebeuren dus veel drinken, hoofd onder de kraan en als het klaar is het zwembad in. Zou de naaister wel op tijd komen? Karen wil er wel een weddenschapje aan wagen: half uurtje te laat? Ik was iets minder optimistisch zou ze wel komen. Enfin geen naaister tussen 3 en 4 dus bellen. Ja ze is onderweg haar auto had pech dus ze is met de bus. 17.00 geen naaister. 18.00 uur weer bellen: ze dacht dat het wel duidelijk was dat er een nieuwe afspraak gemaakt zou worden, ze kwam niet. Ahum..... Karen naar de bioscoop en een hapje eten.

Maandag ochtend 6.30 uur !! telefoon. Een rekening is niet betaald dus ze zouden haar tegen houden op het vliegveld als deze niet betaald zou worden. Maar er was wel betaald de nota ligt in Canada. Na veel gebel in de vroege ochtend uren nota bovenwater in Canada. Er was wel betaald maar dit zou alleen een deposit zijn het hele bedrag is dubbel zoveel, dit was niet doorgegeven!! Zo leer je nog eens wat in Barbados. Voorlopig maar opweg naar het bedrijf in Bridgetown om te betalen. Dit nam wel weer wat tijd in beslag want aldaar wisten ze er niets van maar met wat overredingskracht is het toch gelukt.We zijn gereden door een vriend van Karen die ook nog naar zijn werk moest. We hadden alleen koffie en thee opgepikt onderweg in de tussentijd ook nog even via de laptop gekeken of ze wel op de vlucht mee terug zou kunnen naar Toronto (Karen werkt voor Air Canada). Er wachtte haar een paar vluchten naar Londen heen en terug als Purser. Ondertussen vergeet ik helemaal te vertellen dat we vrijdag een poging hebben gedaan een bus verf voor de keukenkastjes te kopen in een bepaalde kleur. Helaas was deze kleur er niet, onduidelijk want dat maken ze toch gewoon van verschillende kleuren in een machine. Een heel aardige verkoper en redelijk jong en aantrekkelijk (Gavin) kon ons verzekeren dat we maandag ochtend vroeg deze wel konden ophalen hij zou er dan ook zijn........
Nadat we de vriend van Karen hebben afgezet bij zijn werk op weg voor eten en de verf. Ik zou en moest ook nog mee naar Cheffette want daar hebben ze super lekker salades (buffet/bar dus zelf scheppen). Ik ga uit principe alleen naar het toilet bij Cheffette dus probeerde er meerdere malen onderuit te komen. Helaas is Karen erg vasthoudend maar goed eerst de verf. Het wordt jullie al duidelijk, geen Gavin en geen verf. Wel in een andere zaak. Weer op weg en de tijd in de gaten houden Karen moet om 13.00 op het vliegveld zijn het is ondertussen 11.00 uur. Bij de volgende zaak met knikkende knieen naar binnen, kaartje met de kleur afgegeven en in spanning afwachten. Aardige meneer (alweer) en.............ja hoor alleen geel bijvullen en klaar. Verf mee en op naar Cheffette (dit is een soort Mc Donalds maar veel minder kwaliteit). Winkel was erg leeg maar ja vooruit als de salades zo lekker zijn wil ik het wel voor een keertje proberen. Ik loop achter Karen aan de zaak door en zie iets verderop in mijn zichtsveld een enorm buffet met .......................allemaal lege bakken, ik schiet in de slappe lach en moet mij uit de voeten maken naar buiten. Ik had al wat borrels in mijn buik van de trek maar nu had ik echt pijn van het lachen en de tranen liepen over mijn wangen. Wat blijkt ee waren te vroeg de bar was nog niet gevuld. Karen had wel een heel vreemde uitdrukking op haar gezicht. Jullie begrijpen op naar de overkant voor een broodje en om even bij te komen. Wie zit daar heerlijk te genieten van een bakkie koffie: Els Medfort. Die probeer ik al de hele vakantie te pakken te krijgen. Zij is een voormalige reisleidster van Holland International in Barbados en leerde ik ongeveer 16 jaat geleden kennen. Dat wordt vanavond bijpraten. Snel naar huis voor douchen, pakken, vriend ophalen. Dag Karen.

He he ze is vertrokken, wat een rust. Nou mam Prinz veel succes, ik leef met jullie mee! Ik ben nu echt aan vakantie toe.

Oja ondertussen heb ik nog wel even mijn weblog kunnen bekijken. Angelique leuke reactie! Ik begrijp dat Francoise en Ferry nog niet uit de problemen zijn met de internet verbinding en je vader en moeder hebben straks in Spanje natuurlijk pas internet, kunnen ze straks uitgebreid oefenen op mijn weblog (ha ha). Alles goed met je en Rob neem ik aan. We babbelen wel weer een keertje bij telefonisch als ik weer terug ben.

Pau, Sorry het was gewoon in the split of the moment (of zoiets) het was geen groot evenement hoor na zo'n lange tijd.
Het klint trouwens wel heel raar hoor Mrs Parris.
Het was trouwens nog wel even een toestand om de papieren te krijgen maar goed ook dat is in orde.

Linda, veel plezier in Salou. Tenminste beter weer dan Nederland!

Tim, Het is inderdaad geen pretje dat weer in Nederland. Hopelijk kunnen jullie je toch vermaken en er wacht nog taart hoor (wanneer en waar dat spreken we wel af op de eerste les).

Corine, Ik begrijp dat je graag je nieuwe auto wil showen maar ik kom heel vroeg aan en heb geen moeite met trein en tram dat gaat al jaren heel goed. In ieder geval bedankt voor het aanbod.

De laatste dagen vliegen trouwens om en niet veel tijd hier voor elkaar. Mark hele dagen aan het werk en ik aan het verven. Het moet natuurlijk maandag af zijn. Ben nu bezig met de keukenkastjes dus geen eten koken want ze drogen nog. Dan gaan we maar een hapje halen, ook erg lekker. Waarschijnlijk vis van de BBQ, rijst, koolsla en sla. Niet slecht voor een werkeloze (ha ha).

Nou ik ga jullie binnenkort weer zien......
Ik weet niet of het lukt om van het weekend nog de bloggen zo niet tot volgende week in Nederland.

Erik is het nog gelukt met de internet verbinding van Casema?

Weltrusten (en lock up guy's)!
Conny

  • 27 Juli 2007 - 12:45

    Annie Blanken:

    Hallo Con, hoe is het ermee??? Gefeliciteerd met jullie huwelijk, wat een verrassing!! Nog een paar dagen en dan hoop je te zien en te spreken. Groeten aan je mannetje Mark natuurlijk.
    Goede reis.

  • 27 Juli 2007 - 19:23

    Erik:

    Yess! We're back! Online dus, ik zag het berichtje over je trouwerij pas net, nogmaals (tweede reactie van moi) gefeliciteerd! Laten we hier in NL in ieder geval een stukkie bruidstaart daarop eten toch? En flesje champ trekken we ook open! Super leuk!

    Ik zie je snel!

    Erik & Laurence

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Barbados, Bridgetown

Mijn eerste reis

Mijn volgende trip naar Mark mijn man in Barbados.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2009

Berichtje

10 Januari 2009

Hoi allemaal

02 Januari 2009

Het is zonnig en warm

16 December 2008

Bijna alweer zo ver!!

10 Augustus 2008

Moe thuis
Conny

Mijn volgende trip naar Mark in Barbados.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 54812

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 18 September 2014

India - Rajasthan & Varanasi

31 Mei 2011 - 31 Juli 2011

Barbados komt naar Nederland

20 Januari 2010 - 24 Februari 2010

Dag kou

29 April 2009 - 27 Mei 2009

Barbados again

31 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: