Stortbui - Reisverslag uit Benares, India van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu Stortbui - Reisverslag uit Benares, India van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu

Stortbui

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

14 September 2014 | India, Benares

In de avond zijn we met een klein bootje de Ganges op geweest. Foto's maken viel tegen het was te donker maar toen we even lagen te dobberen voelde we al wat spetters, handig als je geen plu of regenjas hebt meegenomen. Er was er maar 1 die een regenjas had en zelf die moest schuilen. Wij rennen met zijn allen, onder afdakje/zeil gestaan waar de verkoop van komkommers en tomaten gewoon doorgaat. Heel vriendelijk worden er zelfs zitplekjes afgestaan. Wat een feest, het komt met bakken uit de hemel en er is geen redden meer aan. De hele Ganges zit in broeken en shirts, ja we hadden niet zoveel aan, angst voor waterschade aan telefoons wordt groot, de rugzakken zijn doorweekt. We bukken over onze elektra en hopen het beste. Na een half uurtje schuilen lijkt het van boven te verminderen. Op zoek naar de fietsrikjas die ons hadden gebracht, door straten of eigenlijk lopen we gewoon door rivieren van water. Tot net onder de knie stroomt het water om ons heen. Ongelooflijk.
De heren rikjas hebben ons eerder in de gaten dan wij en we worden door een steegje naar onze rikjas gebracht. Het zijn er in ieder geval negen want er gaat en 1 in per persoon. Wat een grappig gezicht al die rikjas achter elkaar door de straten met stromend water.
Arme fietsers ook zij hebben geen plu en alleen wat doeken om zich te beschermen, het gaat goed en we komen aan bij het hotel.
Hoe lekker kan dan een warme douche en een hapje eten zijn.