Treinreis (in het kort) - Reisverslag uit Benares, India van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu Treinreis (in het kort) - Reisverslag uit Benares, India van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu

Treinreis (in het kort)

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

16 September 2014 | India, Benares

Wadlopen doe je ook volgens mij maar 1x in je leven, nou de treinreis van Varanasi naar Delhi hoop ik ook maar 1x te hoeven doen.
Op het station een leven van jewelste, druk en iedereen hangt zo'n beetje op de grond. Wij hebben gereserveerd bedden in de trein en de stad is vandaag drooggelegd dus zeker geen biertjes voor ons.
Tijdens het wachten een praatje aangeknoopt met vriendelijke indiers, ze kennen Nederland van voetbal dit keer. Naast me zit een jongen die een PHD heeft, geoloog is en nog een studie heeft gedaan, geen domme mensen hier hoor. Ook hebben we ook het over Cricket de nationale sport. Het blijft trouwens wel lastig communiceren want ze spreken niet alleen slecht Engels maar hebben ook een soort prut van bladeren in de mond, ik hou wat afstand voor het geval dat :) en we gaan natuurlijk weer op de foto.
De bedden in de trein zijn keihard en er is erg veel heriie, we hebben drank nodig om deze nacht door te komen. De reisleider heeft een oplossing ''koffie''. We zitten op de uitkijk zodat we niet gesnapt worden, hebben we een paswoord nodig. Ik steek mijn hand door het gordijn als de conducteur of wat er voor doorgaat langs komt. Het lukt, de koffie smaakt heerlijk alleen wel handig om de koffie niet op de grond te mikken, mijn fout, alcohol misbruik. (koffie=Whiskey).
Na wat omkooppraktijken kunnen we iets vrijer bewegen.
Ook dat is India. hihi (intern grapje).
Fijn dat we de volgende ochtend weer in ons vertrouwde hotel Tavisha waren, DOUCHEN!!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

India - Rajasthan & Varanasi

Rondreis

Recente Reisverslagen:

18 September 2014

Thuis

17 September 2014

Avontuur

16 September 2014

Treinreis (in het kort)

16 September 2014

Geduld

15 September 2014

Ganges (vervolg)
Conny

Mijn volgende trip naar Mark in Barbados.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 54814

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 18 September 2014

India - Rajasthan & Varanasi

31 Mei 2011 - 31 Juli 2011

Barbados komt naar Nederland

20 Januari 2010 - 24 Februari 2010

Dag kou

29 April 2009 - 27 Mei 2009

Barbados again

31 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: