Enerverende dagen.... - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu Enerverende dagen.... - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu

Enerverende dagen....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Conny

19 Juni 2007 | Barbados, Bridgetown

Gaaf hoor dat het lukte om op het parkeer terrein van de universiteit gewoon te kunnen internetten. We leken net twee detektives, Mark als bestuurder van de auto en ik ernaast om te zien of we al verbinding hadden, erg grappig. Door de consternatie geheel vergeten de foto’s er op te zetten dus vandaag maar even op de fiets op naar de universiteit. Klinkt net echt, de universiteit, zo ver heb ik het in ieder geval nooit geschop.

Boodschappen gedaan voor Karen op zoek naar een opklapbed en gevonden. Mailtje aan haar daarna (1 bericht) via een internet cafe kosten me 6,50 Barbados dollar (ongeveer 3 euro) dit met de snelheid van een van die prachtige schildpadden die ze hier hebben zwemmen (foto is (nog) niet gelukt helaas). We blijven toch zunnige Nederlanders.

Loop ik toch in de stad (Bridgetown) nog even John tegen het lijf. Heel grappig omdat dit de man is van Hannalore, mijn aller eerste contact (vertegenwoordger van Holland International) hier in Barbados ongeveer 16 jaar geleden. Ik kwam haar wel eens tegen in de afgelopen jaren maar had haar nu al even niet meer gezien, ze wonen buiten af. Heel toevallig had Hannalore het net vorige week over mij gehad thuis idem voor mij want ik dacht eens bij haar te polsen hoe eventueel werk hier voor mij mogelijk zou kunnen zijn. Het heeft waarschijnlijk zo moeten wezen. Als klap op de vuurpijl studeert haar ene dochter (ééntje van een tweeling) in jullie raden het nooit........................Rotterdam, de Erasmus universiteit iets met Business.
Direct maar even de adressen en telefoon nummer uitgewisseld, ontzettend leuk en weer eens wat anders dan het strand geklets.
Moet ook nog even bellen met Els Medford, voorheen reisleiding alhier eens kijken hoe het met haar gaat.

Fijn dat de kat zo goed verzorgd wordt en dat het allemaal nog goed gekomen is met de logeerpartij. Ik hoop dat de reden ook een beetje meegevallen is.

Vanavond eten we een of andere vis, tapioki of zo iets geloof ik. Als het lukt met de foto’s staat deze voordat we ze naar binnen hebben gewerkt er ook op.

Wat betreft die Condo’s daar worden er inderdaad heel veel van gebouwd, het gaat nog niet zo slecht in de wereld want het zijn enorme prijzen en allemaal in US Dollars dus niet voor onze butgetten. Zonde hoor want we worden aan het strand gebouwd en 4 of 5 etages hoog. Bewoning is dan veelal niet meer dan 3 weken per jaar dus ik ben benieuwd hoe die doden stad aan het strand er staks uit gaat zien. Heeft de lokale bevolking eerst een ader moeten laten omdat er All Inclusive hotels zijn gekomen dus minder verdienste voor hun buiten de faciliteiten. Dan is de kans op een klein beetje inkomen nu helemaal afgekomen met bewoners die er maar even zijn en veelal van oudere leeftijd dus geen jetski of werknemers in dienst. Ik ben nu al benieuwd hoe het hier in 5 tot 10 jaar uit gaat zien........

Weerbericht is hier wederom scattered showers wat niet meer inhoud dan mogelijk een bui, waar en wanneer geen idee. Oppassen op de fiets dan maar.
Fijn te horen dat het dakraam waterdicht is, dat is een enorme opluchting!
Jammer dat het bij jullie met bakken uit de hemel komt vallen.

Oja Ben, maar goed dat je ticket nog niet gelukt is want het goedkope appartement naast de kerk is voorlopig bezet. Ik zou maar gewoon mijn centjes even parkeren op een bankrekening en later gebruiken, ik geef je wel een seintje als het zover is. Begin Januari is het trouwens hier Jazzfestival en in februari nog beter het Holetown festival dus wie weet (ik geloof rond 12feb?, Edmund).

Oja heren zijn de deuren wel netjes op slot anders slaapt deze dame niet meer!

En als klap op de vuurpijl heb ik een een uitnodiging voor een sollicitatie gesprek deze week in Nederland bij een reisorganisatie, mmmmmmm.......(daarover later meer want het is nu aarde donker en ik zie niets meer)

Doeiiiiiiiiiiiiii
Conny

  • 21 Juni 2007 - 19:51

    Jeanette:

    Hoi Mop, hier ben ik eindelijk om je avonuren te volgen!
    Ik ben stinkend jaloers, jullie heerlijk op een tropisch strand onder een palmboom! Ik doe me ogen dicht en voel of ik bij je en. Ik denk de grote "rozen" wat je bedoel zijn Hibuscussen?!?!
    Hier alles goed, eigenlijk best veel te melden. Rob moes WEER hals over kop naar USA, hij komt morgen weer terug. Afgelopen zaterdag meegedaan aan de TUI golfdag en oude bekende gezien o.a. Bert, Jos Meijer en nog wat. Heb je ooit Karin van Tol, de ICT manger van Kras ontmoet? Een maffe meid (rookt o.a. sigaren), het klikte wel goed. Het valt altijd op hoe weinig TUI mensen er zijn!! Je hoor me niet klagen, is altyd een goed verzorgde geweldige dag. Bert heeft het naar zijn zin, is ook in onderhandeling bij de concurent. Ook Lars Vis gaat weg (uit zichzelf), ik geloof naar Sunweb (of Sudtours .....) Het is nu aftellen, paps komt volgende week aan, hij is super enthousiast. Last but not least, ik heb de studio verhuurd, lang verhaal, dat vertel ik je nog. In ieder geval voor 2 weken maar het kan wel veel langer worden.
    Mop, dat is het voor nu, denk aan je en duim voor je uitdagings aan die kant van de aardbol.
    Liefs en groetjes,
    Jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Barbados, Bridgetown

Mijn eerste reis

Mijn volgende trip naar Mark mijn man in Barbados.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2009

Berichtje

10 Januari 2009

Hoi allemaal

02 Januari 2009

Het is zonnig en warm

16 December 2008

Bijna alweer zo ver!!

10 Augustus 2008

Moe thuis
Conny

Mijn volgende trip naar Mark in Barbados.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 54853

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 18 September 2014

India - Rajasthan & Varanasi

31 Mei 2011 - 31 Juli 2011

Barbados komt naar Nederland

20 Januari 2010 - 24 Februari 2010

Dag kou

29 April 2009 - 27 Mei 2009

Barbados again

31 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: