Luieren en prachtig weer...... - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu Luieren en prachtig weer...... - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu

Luieren en prachtig weer......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Conny

13 Juni 2007 | Barbados, Bridgetown

Ja hoor het is eindelijk gelukt. We zitten samen in de kleine suzuki op de parkeerplaats van de universiteit te internetten. Het was even zoeken maar uiteindelijk klikken op cavehil bracht de oplossing.

De zon schijnt volop. Ik geniet van een appartement met een behoorljk zwembad bijna voor mijzelf alleen. In dit complex heb ik al eerder mogen logeren, het app. is van de ouders van een vriendin (Karen) uit Canada. Dank dank dank! Er wonen veel oudere bewoners en het is er enorm stil. Musjes vliegen af en aan voor een korretje brood, kleine ladybirds hangen aan de grote roze rozen (geen kerststerren maar hoe heten ze ook al weer, Corrie?) voor nektar en in de avond zitten er behoorlijk wat grote kikkers. Deze laatste worden op wegen regelmatig over het hoofd gezien en bezwijken ter plaatse.

Je hersens gaan wel wat achteruit hier want er is natuurlijk niet veel te doen. Onderweg wat babbelen met lokale bevolking dan kom je niet veel verder dan hoe het weer is, waar je vandaan komt (ik steevast uit japan, ha ha) of het mijn eerste keer is hier en hoe lang je blijft. Verder alles op een rustig gangetje. Mark staat altijd vroeg op en ik ben blij dat hij mij dan nog even laat liggen, het is dan meestal een uurtje of 6. De honden moet hij dan uitlaten voor hij naar de vismarkt gaat. Volgens mij levert dit laatste niet veel op maar ja het houdt hem van de straat zal ik maar zeggen. Wel ondertussen veel oude bekenden gezien en kort gesproken, Bandit, Harp (Corine!) Butler, Geronimo, Slim, Joan en Cathy (de zussen van mark), Perry. Wel wat vreemde namen maar ja op het strand gebruikt niemand zijn eigen naam. Ik zou van de meeste niet een weten hoe ze werkelijk heten.

Ik heb nog een wederzijdse vriend Abdoel van ons opgezocht in het ziekenhuis. Hartinfarkt als gevolg van diabetic. Diabetic is hier ongeveer volksziekte nummer 1, er is veel overgewicht en niet zo zuinig ook. Op TV wordt er steeds voor gewaarschuwd maar ja wat wil je met vet eten als lunch en (laat) diner en vergeet de rum niet!

Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat en natuurlijk met de kat thuis. Ik heb dat trouwens altijd als ik hier ben wil ik naar huis en als ik thuis ben wil ik naar Barbados. Ik hoop wel dat ik daar ooit nog een keertje vanaf kom. Het zou natuurlijk wel gaaf zijn als ik ooit nog eens een eigen stekkie zou hebben hier met af en toe leuk gezelschap. Hopelijk lukt het me om wat foto’s te plaatsen dan kun je de Barbados uit de lucht zien en het bordje met de straatnaam inclusief een heleboel onkruid. Nou dat moet dus veranderen in een toekomstige woonplek.

Karin heeft gebeld om de maten van de bank en stoelen door te geven in het app. ze wil die opnieuw laten bekleden. 23juni heb ik een ander logeer adres nodig want dan is het app. verhuurd tot ik geloof 4juli. Mark weet vast nog wel een leuk stekkie voor die tijd, daarna kan ik wel terug maar dan wordt hier een beetje verbouwd. Ik zou graag helpen maar ik geloof dat ze dat hier niet zien zitten dus ik mag niet in de weg lopen. Dan maar naar het strand tegen die tijd, wat een straf.

Het is nu ondertussen wel tijd voor een ‘frisse’ duik dus ik ga zo op de fiets er vandoor.

Enne ....Erik en Laurence vergeten jullie niet netjes de deuren op slot te doen!

Verder weet ik even niets meer te vertellen. Ik hoop dat alles goed gaat in Nederland.

Volgende keer meer over de condominiums die hier thans aan de lopende band gebouwd worden, aan het strand dus al iemand nog een paar miljoen over heeft hoor ik het wel, ha ha.

NB Hans en Lucie was Turkije leuk? Ik ben begin augustus weer terug hoor dan halen we alle tijd in!

Conny

  • 13 Juni 2007 - 16:00

    Corine:

    Hey Con,

    hier weer een berichtje van mij... Doet het water nog steeds ssshhhhtttt... Nou, jij zou hier willen zijn, maar ik zou toch wel graag daar bij jou willen zijn. Lijkt me heerlijk...

    Weet je dat het al weer zes jaar geleden is dat ik er ben geweest. Echt veel te lang geleden ;)

    Vandaag schijnt hier eindelijk het zonnetje weer een beetje, overigens blijft het vrij warm... maargoed we moeten natuurlijk wel gewoon werken.

    Ik mag nu op mijn werk lekker de postrondes rijden, wat inhoudt dat ik niet meer de gehele dag binnen zit en dat bevalt me toch wel!

    Doe Harp de groetjes van mij en geef Mark maar een dikke knuffel.

    Neem lekker een fruitpunch (als ze die nog hebben) of anders een mudslide enne we bloggen!


    Kus, Corine

  • 13 Juni 2007 - 20:56

    Trudy:

    Haai Haai Con!!!
    Zo te lezen vergaat het je slecht.... jij hebt ook altijd pech (hihi). Fijn dat je het naar je zin hebt!! Nog geen tijd gehad om tourleader te spelen? Zijn ze al aan je fiets gewend? Afgelopen vrijdag kon je roeien in de Bram Frosstraat, aardig hoosbuitje geweest..Maar ook dat verdwijnt weer.. Ik ga volgende week zondag voor 2 weekjes naar Nerja, heerlijk. Hé het ga je goed en je verneemt wel weer van me!

    Groetjes van de andere Toos uit Loosduinen!!

  • 13 Juni 2007 - 21:03

    Erik:

    Conny, als jij de deuren niet open laat zorg ik wel dat ik ze dicht heb als ik de deur gebruikt heb ;)

    Maar fijn dat t allemaal goed gaat daar! Hier is alles goed ook ;) Kees zorgt goed voor de kat, en wij zorgen goed voor ... naja :P je snapt t vast wel!

    Dikke knuffel, fijne tijd nog daar!

  • 17 Juni 2007 - 06:52

    Tim Van Der Loos:

    hoi juf Connie.
    hoe groen is de stroom op de Azoren??????????
    Fijne vakantie!!
    Groetjes tim

  • 18 Juni 2007 - 05:25

    Erik:

    Ok, even mijn oprechte jaloersheid uitspreken lijkt me wel op zn plek..... Ik kan je namelijk vertellen dan het nieuwe dakraam waterdicht is ... ook bij HEEL HEEL HEEL veel hemelwater ;)

    Dus als je maar iets van dat prachtige weer hierheen stuurt .. t is welkom ;)

    Groetjes, ook aan Mark!

    Erik & Laurence

  • 22 Juni 2007 - 21:14

    Corry:

    Haai!!!!!!!!!!!

    Fijn dat je geniet!
    Chinese roos of Hibicus heet die plant denk ik die je bedoelde.

    Laptop heb je niet meegenomen, lijkt me daar erg handig!
    Maar als je straks weer in het "kikkerlandje bent, geniet je er extra van.

    Groetjes,
    Corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Barbados, Bridgetown

Mijn eerste reis

Mijn volgende trip naar Mark mijn man in Barbados.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2009

Berichtje

10 Januari 2009

Hoi allemaal

02 Januari 2009

Het is zonnig en warm

16 December 2008

Bijna alweer zo ver!!

10 Augustus 2008

Moe thuis
Conny

Mijn volgende trip naar Mark in Barbados.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 54933

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 18 September 2014

India - Rajasthan & Varanasi

31 Mei 2011 - 31 Juli 2011

Barbados komt naar Nederland

20 Januari 2010 - 24 Februari 2010

Dag kou

29 April 2009 - 27 Mei 2009

Barbados again

31 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: