Weekend - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Conny

30 Januari 2010 | Barbados, Bridgetown

Alweer zaterdag het gaat snel. Het stormt nog wel steeds behoorlijk maar pas een paar regendruppels sinds mijn aankomst. Mijn fiets is definitief afgeschreven dat is wel jammer want dat geeft zo veel vrijheid en lichaamsbeweging. Er is een stuk van de achterkant bij het wiel van het frame afgebroken waaraan de versnelling is bevestigd en dat is eigenlijk niet te repareren. Het is ook al een oude fiets en het metaal zal niet gemakkelijk meer te repareren zijn, waarschijnlijk breekt het ernaast weer af. Misschien maar eens kijken voor een andere fiets. Mark rijdt rond op een (kinder)fiets zonder remmen dat lijkt me ook niet verstandig.

Ik wilde vandaag even Bridgtown in voor een mixer en een weegschaaltje om cake te gaan bakken, je doet toch de gekste dingen hier maar ik geloof dat het strand meer trekt dus we zien wel. Dat is trouwens wel lekker hoor op vakantie kun je gewoon van je plannen afwijken als je toch geen zin hebt of zo. Mmmmm.

De vrienden uit Amerika van de buren boven gaan naar huis en we waren we gisteren avond uitgenodigd voor een drankje. Het is niet gelukt, te veel rum gedronken (met tonic). Dat doe ik normaal gezien nooit want rum is niet mijn ding, te zoet. Er was gewoon niet veel anders in de gap (Olive lodge road). Ik had er vlak voor wel een heerlijk kokosnoot ijsje naar binnen gewerkt. Voor het geval dat ik dit nog niet verteld had dat maken ze bij deze ijssalon zelf. Er zaten op het terras ook een vader met 2 kleine meisjes een ijsje te eten. Het gezicht van die twee donderstenen helemaal onder het ijs en pa maar vriendelijk lachen (als kiespijn). Ik maakte het geloof ik nog erger door met ze te praten en zei ze dat ze het ijs vast niet lekker vonden, je had ze moeten zien die twee.

Het strand was zoals gewoonlijk erg lekker, weer behoorlijk ruw trouwens. Er zijn behoorlijk veel stenen in de branding maar ja daar kan ik wel tegen. Het strand wordt door de storm ook steeds smaller maar altijd nog ruimte genoeg voor deze dame.

Mark heeft nog steeds een pijnlijke arm het is beter wanneer hij een poosje van het vliegeren afblijft. Kan ook niet anders want hij kan zijn arm niet eens meer optillen. Je moet eens weten hoe zwaar zo'n grote vlieger trekt en dan maar je armen in de lucht. Vreemd dat het pijn gaat doen?!?! Hij heeft toch al last van zijn gewrichten dus heel logisch hoor.

Verder ben ik aan een nieuw boek begonnen want de biografie over De weduwe (Veuve) Cliquot heb ik uit, erg interessant hoe zo'n vrouw door oorlogen en andere ellende een bedrijf uitbouwt. Dan hebben we het tegenwoordig maar gemakkelijk en dat hebben we soms niet eens in de gaten.

Pauli je mag ook best langs komen voor een filmpje, er is alleen niet zo veel keus. Wel heb ik uit Nederland de serie ''Daybreak'' met Tay Diggs meegenomen. Ik ben nu bij aflevering 5 erg spannend. Ik ben in maart zeker weer terug dan pakken we de film draad weer op, heel gezellig, ik kijk er al naar uit, in Tiel?

Fijn weekend allemaal!

  • 31 Januari 2010 - 11:26

    Jan En Gerdina:

    Hoi con

    Leuk om je verslag te lezen.
    We hebben hier inmiddels het 4e weekend met verse sneeuw te pakken!
    Met de timing om weg te gaan zit het dus wel snor.

    Groeten,

  • 31 Januari 2010 - 12:50

    Corry Van Ieperen:

    Hoi Conny,

    Wat is het leuk om je reisverslagen te lezen, woning te zien op fotoboek, woon je daar met Mark?

    Het vakantiegevoel komt goed boven, zwemmen,lezen en niet aan tijd gebonden.
    Zoals je misschien al gelezen hebt, het is hier weer winter, sneeuw, erg koud nu even het zonnetje erbij.
    Fijn dat je geniet van alles, ga zo door!
    groetjes, Corry

  • 01 Februari 2010 - 11:26

    Corine:

    Hoi Con (en Mark),
    nou eindelijk een berichtje van ons. Het duurt af en toe even... maar we zijn je uiteraard niet vergeten!

    Wat klinkt het toch allemaal heerlijk daar.. Daar kan de sneeuw hier toch niet tegenop (alhoewel dat ook nog steeds leuk blijft hoor). Vandaag is het weer zeer bewolkt en donker buiten en het regent met af en toe een flinke hagelbui. Dat je dat toch allemaal moet missen ;-)

    We hebben toch maar een laptop aangeschaft, aangezien mijn computer de neiging had op te stijgen op het moment dat ik hem aanzette. Het is een Acer geworden, want voor een Apple moet ik toch nog even wat maandjes (zo niet jaren ;-)) doorsparen..

    Nou, geniet nog maar van het lekkere weer en van Mark en doe iedereen daar de groetjes.

    Liefs en een dikke knuffel,

    P.S. Als er toevallig nog iemand bananenbrood voor je wil bakken.... ;-) Ik heb het hier gehaald vorige week bij een nieuwe zaak in de stad, maar zó lekker was het toch niet hoor :-S..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Barbados, Bridgetown

Dag kou

Even een stukje winter overslaan, snorkelen, zonnen, lekker eten en heerlijk gezelschap.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Toegift

24 Februari 2010

Schone slaapster(s)

23 Februari 2010

Nog steeds zonnig

18 Februari 2010

Laatste week

14 Februari 2010

Valentijn
Conny

Mijn volgende trip naar Mark in Barbados.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 54860

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 18 September 2014

India - Rajasthan & Varanasi

31 Mei 2011 - 31 Juli 2011

Barbados komt naar Nederland

20 Januari 2010 - 24 Februari 2010

Dag kou

29 April 2009 - 27 Mei 2009

Barbados again

31 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: