Airco - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu Airco - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu

Airco

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Conny

27 Januari 2010 | Barbados, Bridgetown

De laatste paar dagen heerlijk op het strand doorgebracht. De zee is momenteel wel uitzonderlijk ruw en er zijn behoorlijk wat golven a la een tsunami (ik overdrijf graag), de surfers nemen het er goed van. Ik lag heerlijk te dobberen nadat het me eindelijk gelukt was door de enorme branding heen te worstelen en vervolgens kwam ik een man tegen met zo'n klein surfboardje van schuimplastic. Hij zag het niet zitten om op de golf naar de kant te surfen dus maar even wachten tot het wat rustiger werd. Het koste mij ook wat moeite en later zag ik nog een heldin een poging wagen waar ik zelfs een beetje van schrok maar ja haar man stond er bij en keer ernaar dus het zal wel zo horen. Dit gedeelte van het strand heeft geen strandwacht dus toch maar goed opletten. Trouwens bij echt gevaarlijk water wordt er een rode vlag geplaatst en die stond er niet en ik ben natuurlijk geen watje. De komende dagen is het nog steeds ruw maar erg warm/heet en dus bijna noodzakelijk om af en toe af te koelen.

Bij surf site (bar in Holetown) was het ook gezellig weer wat oude bekende gesproken en mijn favoriet, vis cakes gegeten. Daar maken ze deze vers en dat is toch wel het lekkerste. Na mijn gin tonic maar even een dutje gedaan.
Slapen (ook 's nachts) is ook een erg prettige bezigheid, de airco niet te koud wel spray gebruikt want vanmorgen had ik een mug in de slaapkamer en ik wil daar niet door worden gewekt. Daar zijn andere remedies voor.

Naar Bridgetown geweest voor wat kleine boodschappen en een mixer (plan is om een cake te gaan bakken met de eitjes van ''Kukuh''), verkeerde schoenen aan dus kon daarna geen stap meer verzetten. Zelfs niet naar het strand. Maar in de haven genoten van gegrilde garnalen met een zalig glaasje wijn. Vrienden ''eat your hart out''. Chris (de vriend van Karen uit Canada) stond achter de bar, leuk hoor even bij gepraat. Karen komt ook binnenkort, ze vliegt voor Air Canada dus altijd even afwachten wanneer ze een vlucht kan scoren. Zij heeft met haar ouders hier een appartement maar dat is verhuurd dus heeft ze nog geen plek om te slapen. Ik zal ze binnenkort even mailen en op de hoogte brengen van mijn 3 slaapkamers.

Mark kookt, zo lekker, en een lading vis aangeleverd vanaf de vismarkt waaronder de beroemde vliegende vissen. Niets bijzonders hoor maar ik hou er zo van. We namen samen een stukje van ons leven door en kwamen er eigenlijk achter dat het eigenlijk alleen nog berg afwaarts kan gaan, ha ha. We vonden toch nog tijdelijk een klein minpuntje, we kijken naar een heel klein tv'tje in het appartement met 2 kanalen waarvan 1 knarsend en piepend wat geluid geeft en het andere kanaal is Barbados: opvoed TV of de minister president met nog minder opbeurende verhalen over de slechte economie.

In Olive lodge waar de rest van de familie woont drinken we nog wel eens een biertje bij de ''buurtsuper'' annex bar, buiten op een kratje of iets wat ooit als zit plek dienende (of een omgekeerde emmer). Ik ben er al aardig goed in en pas me graag aan. Zelfs de politiek sluit hierbij aan. Er was een, bij de vorige verkiezingen, niet gekozen politieke meneer dus we hebben allemaal een duit in het zakje gedaan om het nu eens eindelijk voor elkaar te krijgen dat er drempels in de weg komen. Trouwens ook een leuke discussie een ''hump'' of een ''bump'' ik weet eigenlijk het verschil nog steeds niet. Olive lodge is een doodlopende weg maar de auto's gaan aan het begin op de een of andere manier altijd te snel en er lopen veel kinderen rond en de kippen van ''kuhkuh'' (die zorgen voor onze eitjes). Dat over die kippen hebben we maar niet verteld maar die kinderen dat moet toch een rede zijn om een drempel (of 3) te plaatsen. Hij was het er mee eens dus we zijn benieuwd in welk jaar ze komen want ''kuhkuh'' is hier al heel lang voor bezig (mn voor de kippen dan). We hebben met elkaar aardig wat gedronken, het was erg lang erg gezellig.

Tamara komt de 16de feb dan maak ik er die dag gelijk een excursiedag van naar het vliegveld. De Concorde staat in een hangaar en Mark wil daar toch niet hen en ik wel. Erg benieuwd, ze komt aan in de avond en we vliegen de week erop samen terug dat is pas service van de zaak, ;-)

Zit nu in in de koffie shop, nee niet zo een als in Amsterdam maar met echte koffie en thee. In de airco met gratis wifi internet de mail te doen. Super cool.
De iphone werkt ook weer met dank aan Erik voor de pincode. Ga toch maar snel op zoek naar een Barbados mobieltjes dat is communicatief hier wel zo handig en had ik natuurlijk veel eerder moeten doen.

Tot over een paar daagjes weer.
Toedeledoki.

  • 27 Januari 2010 - 18:57

    Tamara:

    Jemig, wat klinkt dat vervelend allemaal. Erg rot ook, dat ik binnenkort even een klein stukje droom kom meebeleven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Barbados, Bridgetown

Dag kou

Even een stukje winter overslaan, snorkelen, zonnen, lekker eten en heerlijk gezelschap.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Toegift

24 Februari 2010

Schone slaapster(s)

23 Februari 2010

Nog steeds zonnig

18 Februari 2010

Laatste week

14 Februari 2010

Valentijn
Conny

Mijn volgende trip naar Mark in Barbados.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 54899

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 18 September 2014

India - Rajasthan & Varanasi

31 Mei 2011 - 31 Juli 2011

Barbados komt naar Nederland

20 Januari 2010 - 24 Februari 2010

Dag kou

29 April 2009 - 27 Mei 2009

Barbados again

31 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: