Hallo - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu Hallo - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu

Hallo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Conny

24 Januari 2010 | Barbados, Bridgetown

Nou ik moet er wel even voor gaan zitten want het is alweer zaterdag, en ik weet het allemaal niet zo goed meer en zeker niet meer in de juiste volgorde. Enfin het is niet anders.

De vlucht is in ieder geval prima verlopen, in Londen wat sneeuw en waren we wat later weg ivm het de-icen van de vleugels en nu is het 30 graden, het blijft gek.
Het appartement is erg sober, gedateerd en simpel ongeveer een halve ster en heel lang geleden gebouwd. Het ligt onder de woning van de eigenaar. Ze bouwen hier vaak op palen en tussen die palen hebben we deze woning gemaakt, de vloeren lopen scheef maar met 3 slaapkamers ruimte over. Alhoewel een grondig renovatie wonderen kan verrichten hier. De prijs is betaalbaar, ruim en dicht bij Olive lodge, waar de rest van de van mijn familie woont. Ons huis is alweer niet bewoond op dit moment. Bummer....
Inkopen gedaan, niks in huis dus flink ingeslagen. Morgen zijn de winkels niet open het is dan de zoveelste feestdag, er zullen er nog velen volgen.
Woensdag zo tussen 9 en 10 uit bed, ontbijtje in de tuin, strand, lekker kokosnoot ijsje en

Donderdag Earl Barrow dag, een man die zeer belangrijk was voor Barbados. En mede daardoor al om 11 uur ('s morgens) aan de drank, old rum met sprite en dat was zeker niet vies. Proost op Earl! Het was gezellig bij ''kewkew (koekoe)'' voor de deur. Hij heeft de kippen loslopen en van hem komen de eitjes voor het ontbijt en de cake die ik nog wil gaan bakken. De Cake die in mei ernstig mislukt was want ik had geen mixer, iedereen vond hem toch lekker en hij is wel op gegaan. Misschien durfde ze niet de zeggen dat het niet te &$eten was....
Het was goed weer voor vliegeren, jullie lezen het goed, mijn ega is net een kleine jongen wat dat betreft je hebt geen kind meer aan hem. Zo'n zelf gemaakt ding moet dan ook nog herrie maken en hangt pal boven het strand. Heel leuk. Wat een lol dus ik lekker naar het strand. Mark had beloofd om later naar de hotpot te gaan. Een vriendinnetje ging mee zij was er nog nooit geweest, heel leuk. Het is achter de elektriciteit centrale. Daar stroomt hevig heerlijk warm water de zee in en kun je aan een hek uren in het warme water hangen. Vergeet niet dat je er ook een keertje uit moet dat is kort afzien, snel afspoelen onder de douche even verderop en afdrogen. En natuurlijk vergeten we weer ons droge ondergoed. Nou ja het droogt wel makkelijk ook later op de avond nog. De meeste tentjes waar we normaal konden eten waren natuurlijk gesloten op eentje na lekker lokaal daar hou ik van. Dicht in de buurt van de hotpot en gemoedelijke sfeer, lekkere kip, frietjes en een Banks biertje wat wil een mens nog meer.

Eergisteren (vrijdag) in de ochtend lekker ontbijtje, brood kaas en tomaat dat smaakt hier overigens voortreffelijk. Ook heb ik iets van Kellogs gevonden, ''mini weats'' met melk lekker hoor. Naar de supermarkt voor wat speciale boodschappen die we vergeten waren. Laat in de middag gezwommen met een meisje uit de buurt ''Rysa'' ze hebben hier wel onuitspreekbare namen maar ja daar wen je aan en als je dan niet meer weet hoe ze heten ligt het daar aan en niet aan mijn geheugen. Het zijn wel angsthazen hier, ze gaan niet ver het water in maar hangend aan mij nek krijg ik haar zo ver. Ze drukt bijna mijn luchtpijp dicht. Drijven dat lukt al helemaal niet, alleen net een handje los maar meer niet. Nee zwemmen dat kun je vergeten nou ja wie weet een volgende keer. Hapje eten gehaald onder aan Holders hill en het leven kan zo simpel zijn.

Vandaag de stad (Bridgetown) in geweest voor de markt, wat zijn het toch schatten van mensen hier. Altijd in voor een praatje en je komt nog eens mensen uit de buurt tegen. Zelfs een gratis banaan om te bakken gekregen, en dat nog op mijn leeftijd. Maar daar gaan we het niet meer over hebben. Mark is naar de vismarkt gegaan en ik kon meeliften dat is handig want zo kan hij ook de groente van de markt meenemen en ik met de bus terug. Op de vismarkt lekker coecoe en vis gegeten, met vliegende vissen is dat mijn favoriet. Praakje met Marva en sweet pie de dames die vis verkopen. Met de bus naar paynes bay terug. Nog even naar Martha voor wat fruit want dat was niet echt voorradig op de markt, waar ze overigens wel een half varken aan het doorzagen waren. De flappen tapper vond me trouwens niet erg aardig, waarschijnlijk door het feit dat ik Postbank was en nu automatisch ING ben geworden, ik zal eens een hartig woordje mailen want dat kan natuurlijk niet. Daarna is het strand erg aanlokkelijk want een beetje afkoelen is dan wel nodig. Bryan kwam nog voorbij, tegen het einde van de middag rent hij altijd even het strand heen en terug. Mijn eerste boekje uitgelezen, erg leuk van Martin Bril, verhaaltjes uit Frankrijk. Daar kwam een van de kinderen van de gym laatste bij de BBQ mee aan, een succes! Nogmaals dank.
Vanavond heeft Mark een diner afspraak met oude vrienden, en hij houdt helemaal niet van eten buiten de deur. Nou ja ze bedoelen het goed. Hij wil wat afvallen, minder vet eten, een paar kilootjes er af is nooit verkeerd. Ik ga nog even freecellen op de laptop, beetje TV kijken, boekje lezen etc. etc. mmmmmmmm. De fan staat wel aan want anders is het nog pittig warm.

Ik zit nu even op de hoek van de straat weg te smelten omdat daar in de zon (meer dan 30 graden) een internet verbinding op te pikken is. ik ga zo zwemmen. Dit kun je nauwelijks voorstellen in Nederland op dit moment.

groetjes

  • 24 Januari 2010 - 14:59

    Afrikaantje:

    Mop, ik ben helemaal niet jaloers ..... Dus wel :-) Geniet lekker!

  • 25 Januari 2010 - 08:51

    Pauli:

    Ik dacht net van 't weekend: ik ga Con mailen voor een filmpje!!
    Ik zal nog even geduld moeten hebben begrijp ik... hahaha. Geniet ervan!!

  • 25 Januari 2010 - 23:08

    Maud:

    Hey Con,
    Heerlijk man. Wij krijgen -16 graden geloof ik deze week.. Unbelievable!!! Doe ons maar een paar plus graden toekomen.
    Wanneer ben je terug? Kan niet wachten je foto's te zien... Upload er anders een paar of zo? Als tie het doet met die hitte. Dikke kus voor Mark. Doeiii. Keep us posted.
    Maud, Kor en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Barbados, Bridgetown

Dag kou

Even een stukje winter overslaan, snorkelen, zonnen, lekker eten en heerlijk gezelschap.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Toegift

24 Februari 2010

Schone slaapster(s)

23 Februari 2010

Nog steeds zonnig

18 Februari 2010

Laatste week

14 Februari 2010

Valentijn
Conny

Mijn volgende trip naar Mark in Barbados.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 54907

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 18 September 2014

India - Rajasthan & Varanasi

31 Mei 2011 - 31 Juli 2011

Barbados komt naar Nederland

20 Januari 2010 - 24 Februari 2010

Dag kou

29 April 2009 - 27 Mei 2009

Barbados again

31 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: