Truttig - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu Truttig - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu

Truttig

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Conny

12 Februari 2010 | Barbados, Bridgetown

Omdat Mark het natuurlijk niet gewend is om mij dagelijks bezig te houden dacht ik, kom ik ga een boot tochtje maken met een Catamaran. Van 10.00 tot 15.00 uur. Nu ben ik al geen held als het om boten gaat maar Mark verzekerde me dat dit een kleintje was en het wel goed zou komen. Hij had de 'Why Not' uitgezocht vanwege de aardige stuurlui en goed eten. Dat klopte allemaal echter het klinkt wat mutserig maar ik doe het nooit meer, zo ziek als een (zee)hond. Ik kan gewoon niet tegen dat heen en weer gewiebel blijkbaar en het is open zee. Dan zit ik toch liever met Maud, Cor, Luus en Wim op de zeilboot!!

De haven nog niet uit of ik dacht dat het geen goed idee was. Heen ging het een beetje, heb nog wel wat van de omgeving (water) gezien en bij de eerste stop heerlijk zwemmen. Dat knapt op, zeker als er dan een schildpad vlak naast je zijn kopje omhoog steekt en hem of haar zelfs kan aaien. Ja ik heb een schildpad geaaid. Dat is echt super cool.

Vervolgens een stukje verderop naar de volgende stop het wrak. Veel verschillende vissen en hele grote ook. Dit deel is beschermd zodat er veel te zien is aan visjes. Ze zwemmen heel laag onder de oppervlakte dus duiken is niet eens nodig. Je kunt ze bijna aanraken tot grote hilariteit van de andere gasten.

Aangezien mijn behoorlijk zeeziekte overwoog ik om mijn rugtas en slippers naar de kust te brengen en naar het strand te zwemmen maar er was nog lekker eten. Niet dat het me erg aanstond maar ja volgens de schipper waren er minder golven op de terug weg naar de haven.

Het eten zag er inderdaad heel goed uit, een hapje tomaat, olijf, vis en 2 stukjes brood meer ging er toch niet in en die golven werden alleen maar erger. Was ik nu toch maar naar het strand gezwommen!! Nog 20 minuten, dan maar aftellen het kan toch niet lang meer duren. Hoe doen die andere gasten dat toch...

Uiteindelijk op de kant in de haven geen druppel gedronken en stond ik nog te tollen op mijn benen. Een flinke wandeling zal me wel goed doen en dan Mark bellen of hij me komt ophalen want ik heb het even gehad.

Zit nu na het douchen nu even bij te komen, wat kan zo'n dag vreselijk lang duren, wat een tut he.

Heel even dacht ik nog op de boot, -5 in Nederland zo erg kan dat toch niet zijn.
Na aan kopje thee ben ik weer tot mijn positieven gekomen het is nog zo lekker en blijf nog even.

Groetjes allemaal

  • 12 Februari 2010 - 07:39

    Tamara:

    Lekker truttig, maar blij dat je deze ervaring vast achter de rug hebt hahaha. Doe mij maar vier wielen en een stuur. Alhoewel dat op een eiland (puntmuts?) ook best spannend kan zijn!

  • 12 Februari 2010 - 09:46

    Johan:

    Wel wat zwakjes conny,moet je is met windkracht 7 op de Noordzee gaan vissen.Heb ik is gedaan met een groep vrienden lache jo....als je niet ziek wordt gr JHTR

  • 12 Februari 2010 - 10:59

    Corine:

    :-D

  • 16 Februari 2010 - 14:09

    Corry:

    Dag dame,

    Je verhaal klinkt leuk, het boottochtje bij Mia was je ook niet goed bevallen, nu weet je het zeker dat varen niet jou bezigheid is, gelukkig heb je genoeg om wel leuk te vinden!
    groetjes, corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Barbados, Bridgetown

Dag kou

Even een stukje winter overslaan, snorkelen, zonnen, lekker eten en heerlijk gezelschap.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Toegift

24 Februari 2010

Schone slaapster(s)

23 Februari 2010

Nog steeds zonnig

18 Februari 2010

Laatste week

14 Februari 2010

Valentijn
Conny

Mijn volgende trip naar Mark in Barbados.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 54847

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 18 September 2014

India - Rajasthan & Varanasi

31 Mei 2011 - 31 Juli 2011

Barbados komt naar Nederland

20 Januari 2010 - 24 Februari 2010

Dag kou

29 April 2009 - 27 Mei 2009

Barbados again

31 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: