Avontuur - Reisverslag uit Delhi, India van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu Avontuur - Reisverslag uit Delhi, India van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu

Avontuur

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

17 September 2014 | India, Delhi

Vandaag de laatste dag Delhi ter vrije besteding, we gaan met bijna de hele groep op pad. Aan het begin van de vakantie was de crematieplaats van Gandhi gesloten (hoog bezoek uit Canada) en we gaan het nog een keer proberen. Daar aangekomen wederom gesloten, nu weer hoogbezoek uit China. het zit niet mee. Een paar slijmpogingen gedaan bij de politie, het levert niets op we mogen er weer niet in.
Dan maar door naar mall voor winkeltje (airco) voor lunch, dit lukt niet gemakkelijk. Afstanden zijn lastig in te schatten en de tuk tukkers brengen ons overal behalve waar we naar op zoek zijn.
We lopen en lopen en het is erg heet.
Bij een toeristen office gaan we toch even om hulp vragen. Ik wil graag naar de mall voor een echte Apple store en een Iphone 5 kabel de rest niet, we splitsen.
Het wordt heel spannend ga er maar voor zitten.
De heren (stuk of 10 totaal) zijn heel aardig en spreken uitstekend Engels.Ik kan gaan zitten en zijn halen de kabel wel voor me. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord want ik heb al zo'n fake kabel die het niet meer doet.
Dan wordt er een medewerker naar voren geschoven die met me mee loopt naar de winkel en wat is het geval een fake kabel. Volgende mogelijkheid. Reisleiding heeft me de adressen gegevens van de Apple resellers, de eerst bestaat niet meer. De tweede kunnen we proberen, het is wat ver en het verkeer is druk. Er wordt een motor geregeld, die kan snel door het drukke verkeer. Maar er zijn geen helmen dus wij op weg naar zijn huis voor 2 helmen. Ik achterop en hij vraagt nog of ik bang ben. Gelukkig heb ik de Zwitserse alpen ook overleefd dus ik kan het wel aan. Wel handig dat ik motor kan rijden dan kun je goed mee bewegen. het is echt een avontuur. We rijden tegen het verkeer in, door rood en hier is het gebruikelijk dat je toetert. Niet 1x maar elke keer constant.
Even dacht ik dat dit toch echt mijn laatst verjaardag zou kunnen zijn maar wonderbaarlijk is zijn rijstijl het gaat prima en we lachen wat af.
Kennis gemaakt met moeders, een hele aardig vrouw met veel praatjes, zijn vader werkt bij de regering en ze wonen dan ook in een heel net appartementen complex. Op naar de winkel, door straatjes, langs drukke kruispunten, ik heb volgens mij heel Delhi gezien. In euforie aangekomen bij de winkel hebben ze de kabel niet op voorraad, grrrrrrrr Ik duik met mijn hoofd in mijn rugzak en baal dat hij zo zijn best heeft gedaan voor niks. Hij is niet uit het veld geslagen, volgende adres. We vragen eerst of ze voor ons willen bellen naar de reseller of ze de kabel hebben maar er is geen contact.
Trouwens wel opvallend dat er veel vrouwen werken bij de Apple stores.
Volgens adres, weer veel lol onderweg. Ik vraag hem niemand te reken want ik kan niet goed tegen bloed (leugentje om bestwil). Het doet me een beetje denken aan mijn vroege spannende Barbados tijd waar ook alles mogelijk was.
The Future store moet de redding zijn! Een echte Apple winkel met Imacs etc. Wat een zegen, nu nog een kabeltje voor de 5. rekken vol!!
JIPPY!!! Wat een opluchting want ik denk dat als deze ze niet had gehad ik er nog niet vanaf was, opgeven is geloof ik geen optie.
Neem er gelijk 2 voor 3000 roepies, je weet maar nooit. Terug naar het toeristen office alwaar nu duidelijk wordt dat ik op dezelfde dag jarig ben als de prime minister, het feestje kan ik beperken. Ik krijg thee en cola omdat de gsm toch nog ligt op te laden. vervolgens met iedereen op de foto, mailen en de baas moet er ook bij (voor chantage later, hihi).
Omdat ik toch echt naar huis moet wordt opnieuw vervoer geregeld, het is spits (nog drukker dan druk), met de auto van weer een medewerker gaan we op pad. Het hotel wordt gebeld vanuit de auto en ja hoor het is gelukt. We staan voor de deur. Wat ben ik blij.
Nog even bijkletsen bij een biertje in het hotel met de kelner, hij heeft een gerangeerd huwelijk en is best wel gelukkig, toch een beetje lastig zo'n gesprek.
Vanavond is ons afscheidsdiner, buffet en bier. Dan slapen we lekker in het vliegtuig. Het is nl wel een aanslag op ons. Afgelopen nacht in de trein, komende in het vliegtuig, wat zal ik blij zijn in mijn eigen bed. :)
We hebebn buffet op het dakterras met uitzicht op de Lotus tempel, deze keer verlicht. Wat een prachtige locatie en wat is het gezellig. Veel te veel lekker eten, ik geloof 5 vooraf hapjes en dan komt het hoofdgerecht nog. Mmmmmm we hebben vegetarische hapjes, geit, kip en heerlijke linzen. We proppen ons helemaal vol, met bolle buikjes gaan we straks het vliegtuig in. Het bier vloeit rijkelijk dus slapen zal straks ook geen problemen opleveren. Ik geef niet om verjaardagen dat had ik door gegeven maar een stukje chocolade taart (met 2 kaarsjes) gaat er altijd nog wel bij. Na gezang en muziek uit de iphone is het tijd om afscheid te nemen, koffers inladen in de bus en het einde is gekomen.
Wat een super vakantie, echte een top 2 vakantie zowel de bestemming als de groep, voortreffelijk!!
Nu nog de wallen weg onder mijn ogen en ik kan zeggen dat dit een onvergetelijke tijd is geweest. Top en een dikke 10!!
Kras bedankt!!

  • 19 September 2014 - 10:01

    Mariek:

    Haha, wat een heerlijke verjaardag Con, een die niet gauw vergeet!
    Fijne terugvlucht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

India - Rajasthan & Varanasi

Rondreis

Recente Reisverslagen:

18 September 2014

Thuis

17 September 2014

Avontuur

16 September 2014

Treinreis (in het kort)

16 September 2014

Geduld

15 September 2014

Ganges (vervolg)
Conny

Mijn volgende trip naar Mark in Barbados.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 54829

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 18 September 2014

India - Rajasthan & Varanasi

31 Mei 2011 - 31 Juli 2011

Barbados komt naar Nederland

20 Januari 2010 - 24 Februari 2010

Dag kou

29 April 2009 - 27 Mei 2009

Barbados again

31 December 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: