De Taj! - Reisverslag uit Agra, India van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu De Taj! - Reisverslag uit Agra, India van Conny Ruijgrok - WaarBenJij.nu

De Taj!

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

09 September 2014 | India, Agra

Ja ik ben er nog, ff geen wifi en de paniek breekt uit. Haha.
Vanmorgen heeeel vroeg op, ontbijten en naar Fatehpur Sikri. Mughal keizer Akbar heeft voor zijn 3 vrouwen (1 hindi, 1 christen en 1 islam) een paleis gebouwd en door tekort aan water gedwongen dit weer te verlaten. Wel vooruitstrevend die Akbar en geld zat blijkbaar.
Het spetterende klapstuk kwam na de lunch, wat een magnificient gebouw de taj mahal. Wel jammer dat het een graf tombe is, na 22 jaar klaar en ga je er dood in.
Alle gekheid op een stokje, dit prachtige gebouw kreeg mij toch geheel stil. Alleen kijken er maar op een rustig plekje raakt je weldegelijk, nogmaals onvergetelijk!
Geheel van wit marmer, je krijgt ook operatatie schoentjes aan zodat er niets beschadigd. Van binnen ingelegd met rode stenen wat je goed kan zien als de gids er een lampje op zet.
Tot het donker werd zijn we gebleven zo mooi alle lichtvallen.
Hierna in dit keer een elektrische tuk tuk terug naar de bus.
Het werd een hele onderneming want de briefing in de bus leerde ons dat we tandenborstel en andere zaken voor morgen uit de koffer moesten halen. De koffers gingen direct in de bus en wij gaan morgen met de trein naar onze volgende bestemming. De weg is te slecht voor ons met de bus. Wat is het toch allemaal goed geregeld! Ik zit dit dus ff te priegelen op de iphone ipv de ipad die al onderweg is. We stoppen nog wel in het Agra ford voordat we de trein instappen, ik geloof even met een andere bus, we gaan het zien en beleven.
Het is ondertussen alweer bedtijd na een paar biertjes en een kopje thee.
Iedereen trusten en tot de volgende wifi mogelijkheid.
Nog ff volhouden en ik ben zo weer terug, hihi

• 09 September 2014 - 21:16

Corine:

Blij je weer even te horen! En fijn
    dat je zo aan het genieten bent!!! Veel
    plezier nog de komende dagen!! Heel
    veel liefs van ons xxx

• 09 September 2014 - 21:35

Marieke:

Wat een mooie foto's Con, geniet ze nog. En ik ben benieuwd naar de treinreis :-)!

• 09 September 2014 - 22:21

Corry:

Zoals je schrijft, beleef je de sfeer van het land mee en wat heb je mooie foto's gemaakt!
    groetjes, Corry

• 10 September 2014 - 07:17

Tamara:

Heerlijk zo'n verslag. Ik reis een beetje mee ....